Covid-19 & Πλαστικό
⇦ Πίσω στα νέα

Covid-19 & Πλαστικό

Είναι γεγονός ότι ο covid-19 έχει φέρει τεράστια αλλαγή στον τρόπο ζωής μας. Από το πώς εργαζόμαστε και πώς συμπεριφερόμαστε μέχρι το πώς προσεγγίζουμε τα τρέχοντα παγκόσμια ζητήματα. Ένα από αυτά τα ζητήματα, που έχουμε επίσης αρχίσει να αντιμετωπίζουμε διαφορετικά, είναι ο ρόλος των πλαστικών στη ζωή μας. Συγκεκριμένα, και οι καταναλωτές και ο Τύπος, αρχίζουν πλέον να αναθεωρούν τη στάση τους ως προς τη σημασία των «πλαστικών μίας χρήσης».

Αποδεδειγμένα, τα περιβαλλοντικά οφέλη της πλαστικής συσκευασίας είναι πολλά. Τόσο η βιομηχανία όσο και τα σουπερμάρκετ, γνωρίζουν ότι η χρήση χαρτονιού, αλουμίνιου ή γυαλιού σπάνια παρέχει πλεονεκτήματα για το περιβάλλον σε σύγκριση με τις εύκαμπτες συσκευασίες. Φυσικά όμως, πρόκειται για εμπορικές επιχειρήσεις που προσπαθούν να ανταποκριθούν στην απαίτηση των καταναλωτών για μείωση της χρήσης πλαστικών. Επιπλέον, πριν από το ξέσπασμα του covid-19, πολλές κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο είχαν απαγορεύσει και τις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης, σε μια προσπάθεια μείωσης των απορριμμάτων.

Όμως, καθώς ο covid-19 άρχισε να εξαπλώνεται, η συμπεριφορά των καταναλωτών, και ακόμη και των ακτιβιστών, άλλαξε. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, το πλαστικό έπαιξε ζωτικό ρόλο στην πώληση και την αγορά αγαθών, όπως τροφίμων και προϊόντων υγείας. Η λογικά αυξημένη παγκόσμια ανησυχία για την υγεία και την ασφάλεια κατά τη διάρκεια αυτής της πανδημίας, κατέδειξε παράλληλα και τη συμβολή της πλαστικής συσκευασίας στη διατήρηση και την ασφάλεια των τροφίμων.

Οι πρόσφατες εξελίξεις έφεραν μια νέα δυναμική για τη βιομηχανία πλαστικών, με τη Euromonitor International να προβλέπει αύξηση των πωλήσεων για συσκευασμένα τρόφιμα άνω του 5% παγκοσμίως.



Παράλληλα οι συνολικές προσπάθειες σχεδιασμού ακόμη πιο βιώσιμων και ανακυκλώσιμων πλαστικών υλικών συσκευασίας συνεχίζονται. Εν κατακλείδι, τα μέσα θα ήταν ορθότερο να σταματήσουν να υποστηρίζουν ότι η μετάβαση από το πλαστικό σε άλλα υλικά είναι ευεργετική για το περιβάλλον. Αντ' αυτού, πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές ότι, παρόλο που υπάρχουν θέματα προς επίλυση σχετικά με τη διάθεση του πλαστικού μετά τη χρήση του, παραμένει το λιγότερο βλαβερό περιβαλλοντικά υλικό συσκευασίας.